یادداشت های یک رهجو

در جستجوی راه سعادت

یادداشت های یک رهجو

در جستجوی راه سعادت

مشخصات بلاگ
یادداشت های یک رهجو

وبلاگ مصطفی مطلبی، دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت صنعتی، در جستجوی راه سعادت، علاقه مند به آینده‌پژوهی و مباحث کمی. همچنین علاقه مند به هنر عکاسی و ورزش شنا.

طبقه بندی موضوعی

چند خاطره از آقای «عین صاد»

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۲ ق.ظ

دیروز در یک مجلس فامیلی خدمت یکی از اقوام بودیم. چند خاطره از آقای عین صاد نقل کرد که دیدم بد نیست گوشه ای از آنها را تا حدی که حافظه ام یاری می کند بازگو کنم. اینطور نقل می کرد:

·  بعد از چند سال طلبگی احساس می کردم مباحث و فضای حوزه دیگر مرا اغناء نمی کند. داشتم تصمیم می گرفتم طلبگی را رها کنم و برگردم شهرمان که با خودم گفتم آقای «عین صاد»ی هم هست بروم ایشان را هم امتحان کنم.

یک روز رفتم منزل ایشان چون خیلی از کلاس ها را داخل منزل برگزار می کردند. به قدری افتاده و خودمانی بودند که تشخیص ایشان از بقیه مشکل بود. پیش از این ایشان را ندیده بودم. هرکس از در وارد می شد می گفتم شاید ایشان باشد ولی چند لحظه بعد می گفتم نه این نیست. تا اینکه دیدم یکی با دو تا هندوانه زیر بغلش وارد خانه شد و گفت تقی بگیر و به حالت جالبی هندوانه ها را پرت کرد. آنجا بود که فهمیدم ایشان خودش است. حاج آقا بلافاصله آمد کنار من نشست که تازه وارد بودم و کمی هم خجالتی بودم و بعد از کلی احوالپرسی از ما، بحث را شروع کرد. بعد از مجلس دست مرا گرفت و گفت من دارم می روم خانه خواهرم ناهار. پاشو با هم برویم. رفتیم سر کوچه سوار مینی بوس شدیم. سرپا تا آنجا با هم صحبت می کردیم و سئوالاتم را از ایشان می پرسیدم تا اینکه رسیدیم به منزل خواهر ایشان. با خودم می گفتم ایشان عالم بزرگی هست و هنوز یخ من آب نشده بود. یکدفعه دیدم به حالت شوخی زد روی پایم و گفت:{قریب به این مضمون که} با ما اینطوری نباش ما لاتیم!

·   آدم افتاده و خیری بود. تقریبا همه پنجشنبه جمعه ها سفره ساده اش پهن بود و اطعام می کرد. هرکس به ایشان مراجعه می کرد سعی می کرد تا حد امکان مشکلش را برطرف کند. بارها دیدم که چطور از آبرویش برای حل مشکل مردم مایه می گذاشت.

·    مدتی نزد ایشان بودم و چون ندیده بودم روضه بخوانند با خودم فکر می کردم ایشان اهل روضه و گریه نیستند ولی به کسی نگفتم. یک روز خدمت ایشان بودیم که یکدفعه به یکی از اطرافیان گفتند فلانی روضه بخوان تا گریه ما را هم ببینند!

خلاصه اینکه خیلی از منش و سلوک ایشان تعریف کرد. اگر امروز دیگر به ایشان دسترسی نداریم لا اقل می توانیم از کتاب های ایشان استفاده کنیم. بخصوص از کتاب هایی که در مورد تفسیر سوره های قرآن نوشته اند خیلی تعریف می کرد.

  • مصطفی مطلبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی